Search This Blog

Tuesday, December 31, 2013

How to delete a property from Google Analytics ?

One always wishes for better user interfaces, with that rare characteristic of being intuitively boring.
Boring as in things put where one expects to find them, even if he had never used them before.

Sadly, deleteing a property from Google Analytics was not desgined with this aspect in mind, as you know by now, if you got to this page by deliberately searching for an answer to that so simply appearing to be question  of "How to delete a property from Google Analytics ? "

The answer is annoying and simple (and yet annoying):
1. Choose Admin (top right corner);
2. Choose the account;
3. Choose the property to be deleted;
4. Now, for each of the views that this property has -
a.  under the right-most "view" tab, choose the "View Settings" option


b. Roll to the bottom of the screen, and choose "Delete view";



















c. Confirm that you really do wish to delete this view, forever and forever, by pressing "Delete view".



Believe it or not, after you delete the last view of this property, the property will be deleted as well. 

Wednesday, November 20, 2013

מה עדיף לקנות נייד או נייח ? התשובה: זה לא מה שהיה...

מצאתי את עצמי בשיחה אתמול בערב, בה הייתי בתפקיד הקלאסי של מי שמסביר שאם לא באמת צריכים נייד, עדיף נייח כי בהשוואת מפרטים, בירידה לפרטים, הנייח הוא תמיד יותר זול, באופן משמעותי.

בת-שיחי התעקשה שאני לא צודק, וכך מצאתי עצמי משקיע מעט זמן הבוקר בחיפושים ובהשוואות, והופתעתי לגלות שהדברים לא פשוטים כמו שהיו פעם.

לפני שאמשיך, אני צריך להזכיר שכל מי שמתלבט אם לרכוש נייח או נייד היום, צריך לברר לעצמו מהם הצרכים המחשוביים האמיתיים שלו. יש לא מעט משתמשים שהתשובה הנכונה עבורם בהתלבטותם בין desktop לבין laptop היא בכלל tablet, או אפילו רק smartphone. הצרכים של בת-שיחי היו כאלה, שהבירור הספציפי הזה היה קצר וחד-משמעי: הצרכים שלה חייבו מחשב "אמיתי". וכך נותרה השאלה: כשמחפשים מחשב "סביר", מה עדיף כלכלית - נייח או נייד ?

אז נכון, תמיד כשמשווים חומרת desktop לחומרת laptop יש אלמנט של השוואת תפוזים ותפוחים, אבל מהפרספקטיבה של משתמש הקצה, יש שורה תחתונה של היבטים פונקציונליים שבה הדברים ניתנים להשוואה, ובמסגרתה, אם אתה לא הולך אל הקצוות של הvery high end של גיימרים ושרתים, או של הvery low end של מחשבים שנועדו לקריאת דואל וחדשות ותו-לא, נראה שהלחץ המתמשך שמפעילים הטבלטים על הניידים יצר מצב חדש, בו מחשבים ניידים מציעים עסקה שמחשבים נייחים לא באמת מסוגלים להיות תחרותיים מולה.

המציאות הזו נובעת מהרבה אלמנטים, ואולי העיקרי שבהם הוא המובנים החדשים שנטענים לתוך ההגדרה של desktop ושל desktop replacement. כך למשל, מחשבים ניידים חדשים מגיעים עם מסכי-מגע. מחשבים נייחים שמתחרים בקטגוריה הזו, שונים במאפייניהם (גודל מסך, למשל), באופן שבעצם לא מאפשר תחרות של ממש.

התוצאה היא שמול העיניים שלנו הולכת ונוצרת התמיינות שיש לה השלכות כלכליות מאוד מעניינות, וזה עוד בלי להזכיר את ההשלכות האפשריות של התפתחויות בתחום המחשבים הנייחים כמו Raspberry Pi, Chrome box, Intel Nuc; התפתחויות בתחום המחשבים-על-מקל כמו Smart iSMRTV, ChromeCast והמחשבים הזעירים דוגמת Kinetis.

המושג של "מחשב", שהיטשטש עם עלייתם של הטבלטים, הולך ומיטשטש עוד ועוד הודות להופעתם של מוצרים כמו Google Goggles ושעונים חכמים (סמסונג אולי אכזבה, אבל השוק של שעונים חכמים הולך ומתמלא במתחרים, דוגמת השעון של סוני, pebble, ואחרים;  הקטגוריה של שעונים חכמים כבר מספיק גדולה לאתרים שמייחדים עצמם אליה, וקל להעריך שבנושא הזה, אנחנו רק בהתחלה). בתוך התהליכים הנמרצים של עליית עידן הpervasive computing (כן, כבר אמרנו שהוא כבר כאן, זוכרים?) קשה לחזות אילו קטגוריות ישרדו את העשור הקרוב ואילו ייעלמו, אבל אם הדינמיקה של השתנות המחירים מול עינינו מלמדת משהו, נדמה שהיא מאותתת על כך שהlaptop-ים עתידים לתת "קרב טוב" ולהפגין שרידות גדולה מזו שחזו להם.

Tuesday, October 15, 2013

Google Analytics הסבר למתחיל: איך אפשר לדעת את מקורות ההגעה לדף ב ?

חבר שעושה את צעדיו הראשונים בתחום קידום האתרים (search engine optimization) ועדיין נאבק עם היסודות של google analytics שאל "איך אפשר לדעת את מקורות ההגעה לדף (פייסבוק, גוגל+, וגוגל)?"

התשובה היא מאוד פשוטה:
1. הולכים לreporting (כפתור שלישי משמאל בפס הכתום למעלה)
2. בוחרים acquisition
3. בוחרים all traffic

וכך אתה רואה את מקורות התנועה.
דוגמא לאתר עם מקורות תנועה מוגבלים. פרטים מזהים טושטשו. 


אבל זה לא נכון לעסוק רק במקורות התנועה. חשוב לא פחות לבחון את ההתנהלות שלה בתוך האתר. איך עושים את זה ?

התשובה היא מאוד פשוטה:
1. הולכים לreporting (כפתור שלישי משמאל בפס הכתום למעלה)
2. בוחרים Audience
3. בוחרים Visitors Flow

דוגמא לאתר שהתנועה בתוכו איננה משמחת: המבקרים מפסיקים את התנועה אחרי עמוד אחד. פרטים מזהים טושטשו. 

הערה:
Google Analytics מתעדכן תכופות, ונדמה שיותר מכלי גוגל אחרים, משתנה גם ממשק-המשתמש עצמו. יש לי חשש סביר שההנחיות שדלעיל, שהיו מדוייקות בזמן הכתיבה, אינן מתארות נכונה את הממשק בזמן שבו הפוסט הזה נקרא. עם זאת, כמו כלי-מחשוב רבים, מה שחשוב בלמידה של הכלי, הוא הבנת עקרונות הכלי, ובאמצעותם יהיה קל לקורא המתחיל להתמודד עם כל שינוי עתידי בממשק.

Monday, September 30, 2013

using bash to generate random numbers

I did not know it but it was fun to discover: you can use bash to generate random numbers 
/dev/random and /dev/urandom generate random strings. 
(you can read more about it here and here).

Some examples of the foolish play i found myself engulfed in:
[gil@XXX ~]$ head -1 /dev/random  
?????K                                                                                                       

[gil@XXX ~]$ echo $RANDOM                         
2688                                                                                                                                 

[gil@XXX ~]$ echo $RANDOM    
1348 

[gil@XXX ~]$ echo $RANDOM       
17522                                                                                    

[gil@XXX ~]$ echo $((RANDOM%200-100))
4                              

[gil@XXX ~]$ echo $((RANDOM%200-100))
-2 

[gil@XXX ~]$ echo $((RANDOM%200-100))
-86                                        

[gil@XXX ~]$ echo $((RANDOM%200-100))
-65                                   

[gil@XXX ~]$ echo $((RANDOM%200-100))
97                          

[gil@XXX ~]$ echo $((RANDOM%200))
15                          

[gil@XXX ~]$ echo $((RANDOM%200))
95                     

[gil@XXX ~]$ echo $((RANDOM%200))
59                              

[gil@XXX ~]$ echo $((RANDOM%200))
166                        

gil@XXX ~]$ od -An -N2 -i /dev/urandom   
 61417        

[gil@XXX ~]$ od -An -N2 -i /dev/urandom         
 3756            

my source for this lovely discovery - Bash Shell Generate Random Numbers.


Sunday, September 29, 2013

Oracle tidbits: IN vs. EXISTS and more...

As I was trying to recall how does oracle execute a correlated subquery I ran into several discussions by tom kyte about in, exists, and more ... 

Not every day you get a chance to see a discussion spanning more than 12 years, exemplifying how the development of the Oracle Optimizer changes technical answers over time... 

Tuesday, September 3, 2013

installing a virtual linux guest: CentOS on VirtualBox

I've been asked on occasion to guide/assist/point/encourage/support/whatever in the process of installing a virtual linux guest. 

Finding myself doing some installations following a sad incident , I thought i might use the enforced opportunity to document my steps (to some extent, and not too deep a resolution), and provide a post which may interest some. 

So, here it is - a play-by-play description of the process of installing a centos 6.4 as a guest on a windows7 host. 

=getting the stuff=
download virtual box 
https://www.virtualbox.org/

the downlodas area: https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
the user manual: https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads#manual

download centos 6.4
http://www.centos.org/modules/tinycontent/index.php?id=32
i did it from 
http://mirror.isoc.org.il/pub/centos/
and chose an iso 
http://mirror.isoc.org.il/pub/centos/6.4/isos/

Accessing the iso
the most convenient way, in my mind, is to access iso files with the kind help of a virtual dvd-drive. my preferred option for windows being the free virtual clone drive provided by slysoft which can be downloaded here

(btw, my preferred option for linux is currently cdemu. for those who can benefit from an installation guide, last time I installed cdemu (on a linux mint 15 trial), this one was beneficial for me).

=installing the guest machine=
having all this around- 
  •  install virtual box 
  • create a virtual machine (haven't seen real differences, but i opt for a "red hat" type when I install CentOS)
  • mount the centos iso using your virtual drive software. 
  • run the machine 
  • upon its run, choose to boot from the virtual drive where the iso resides. 
  • and now - install centos with the polite help of the centos installation wizard 


=installing guest additions=
to install guest machines, virtual box requires dkms
centos doesn't have it in its regular repositories, and for this reason we need the excellent rpmforge repository. I wrote in the past a short howto.  So - 
  • setup rpmforge. 
  • Afterwards, do a "yum install dkms". (As yum will tell you, dkms brings along several friends, from the CentOS repositories. Have no fear - they are all helpful). 
  • Now, Choose from the virtual-box interface: Devices \Install guest additions, provide the necessary feedback to auto-run the guest-additions installer.
And.... voilà, you have a virtual machine running a linux guest !

Remarks:
  1. in 64bit sometimes the dependencies installed with dkms might not be the ones Guest additions shall require. Guest addition also relies on kernel-devel, and I've experienced on occasion situations where /usr/src/kernels/[kernel version]/build was a dead link, and remained thus despite all attempts to bring the relevant packages. the result was that virtual box guest additions step of "building the main guest additions module" kept failing with the log referring to the dead link. the solution was yum install kernel-devel-xxx (where xxx stands for the full version name; in the last instance this was: 2.6.32-358.el6-x86_64, hence the command that saved the day: yum install kernel-devel-2.6.32-358.el6-x86_64
  2. I've been meaning to make a step-by-step installation guide, as I know some may greatly benefit from it. But it is so tedious, that usually at one step or another one just tires and goes for the more generalized style of guide. If there will be enough demand - I promise I'll make one. One day. 



Saturday, August 31, 2013

הגדרת אינטרנט הודעות מולטימדיה בנוקיה C2 שקניתי ברמי לוי - אל מול פלאפון

כמו שאפשר להבין מהכותרת, בעקבות הפריצה ולקחיה, בינתיים לפחות, החלטתי לשנמך (לשדרג את עצמי מטה) מסמארטפונים למכשירי הדור הקודם. ברוך הבא נוקיה C2 !

טוב האמת שזו לא היתה לגמרי החלטה מודעת-מיידית. ידעתי שיש לי בעיה עם סמארטפונים כרגע, וביום שאחרי הפריצה, כשהבנתי שאני ורעיתיי נטולי פלאפון, רצינו לקנות משהו מהר, שיוכל לשרת אותנו כגיבוי בכל מקרה, גם אם אח"כ נקנה שנינו סמארטפונים.

בישראל 2013, כדי להשיג קישוריות לעולם כמה שיותר מהר וכמה שיותר בזול, תוך שאתה אומר לעצמך שהכרעות סמארטפון תקבל בעתיד, אתה הולך לאחד המתחרים הקטנים יותר, וכך מצאתי עצמי קונה נוקיה C2 ברמי לוי עם סים פריפייד.

עברו כמה ימים, וקיבלתי מפלאפון סים חדש-ישן כתחליף לסים הגנוב. ומה גיליתי אז ? כשאתה מחובר לרשת פלאפון וקונה מכשיר ברמי לוי, יש דברים שעובדים ישר (שיחות וכאלה, כמו שהיה אצל נציג פלאפון שהכין לי את הסים החדש), ויש דברים שלא - כמו האינטרנט. כמו הודעות מולטימדיה.

אז היו כמה דברים שהיו יותר דחופים (סאגה שלמה עם המחשב החדש שלי שהיה אמור להגיע, ועליה אולי אכתוב בהזדמנות אחרת, אם עוד יוותר בי צורך לילל). אבל הפוסט הזה הוא פוסט שיש בו התייחסות לבעיה ולפתרונה. ואחרי שחיפשתי וחיפשתי והגעתי לשלל מקומות וקצת שברתי שיניים בנסיונות להתאים בין הנוקיה שלי לבין הוראות שיועדו בעיקרן לסמארטפונים, התברר לי שיש דרך פשוטה ביותר להביא את ההגדרות הנכונות למכשיר שקנית ברמי לוי: לשלוח הודעת SMS ריקה ל9999 (ללא קידומת או כוכבית לפני המספר. רק 9999). ולהמתין. ההגדרות יגיעו בחזרה למכשיר !

אז נכון שאולי המכשיר שלי הוא לא סמארטפון, אבל האפשרות לקבל קצת אינטרנט, איכשהוא, ולשלוח הודעות מולטימדיה, היא בכל זאת נחמה גדולה.