Search This Blog

Thursday, June 11, 2020

כלי וידאו-צ'אט בתקופת הקורונה: מה הכי כדאי

בראשית גל הקורונה הראשון בישראל, הציע ידידי אפי (חובב גדג'טים וטכנופיל אדוק גם הוא העוסק לו בימים בכתיקונם בענייני WiFi) שננסה לברר איזה כלי וידאו קונפרנס חינמי הכי מתאים לליל הסדר. 

נקודת המוצא של אפי היתה - בעקבות מאמר שהוא קרא בThe Verge שעסק בשאלה "How to choose a free videoconference app" לימי-הקורונה,  וחיפושים שערך - הוא הופתע לגלות שבעברית לא היו התייחסויות לחלופות לזום. 

ברור שמשתמשים חזקים יודעים על קיומן של חלופות טובות לזום. אבל נראה היה שרוב המשתמשים החלשים, מה שנקרא האדם מהרחוב, או בהקשרי אהבת-הטכנולוגיה, הלא-טכנופיל, לא הכיר חלופות למעט אולי סקייפ וזום, והיה בעצם שבוי. זאת באינטרנט העברי, בעוד שבאנגלית היה הרבה דיון. 

למה בעצם נדרשה חלופה לזום ? ליל הסדר הממשמש ובא עתיד היה לעמת את כולנו עם מגבלה מובנית בשימוש החינמי בזום: מגבלת 40 הדקות לשיחה רצופה. בעוד שחלופות טובות לא פחות לא סבלו מהמגבלה הזו (וגם נהנו מיתרונות אחרים). 

מתוך רצון להנגיש את המידע הטכנולוגי בנושא, עלה הרעיון להכין סרט וידאו על הנושא שישרת את הציבור כולו נוכח המציאות המחייבת ריחוק חברתי במסגרת ההתמודדות עם הקורונה. 

מה שהתחיל כפרוייקט קטן, הלך והסתבך כדרכם של אלה. התמצית - אנחנו חיפשנו דרך מוסכמת להעריך כלי וידאו שונים בצורה שתהיה שימושית למשפחה המורחבת וכל מי שרצה להרים שיחת וידאו רבת-משתתפים בקלות ובחינם. יצרני כלי-הוידאו התעקשו לשנות את הכלים ולשפרם באותו הזמן בדיוק. יתרה מכך, הם גם שינו את העיסקאות שהם מציעים בצורה שהשליכה על המיון של הכלים שהם הציעו. כך קרה שהעיסוק בבדיקת כלי הוידאו הלך והתארך לו, ורק עתה הבשיל הסרטון לרמה המאפשרת פרסום. 

למרבה הצער, גל הקורונה השני ההולך ומתפשט מול עינינו הופך את התוכן של הסרט לרלוונטי לא פחות מאשר בשלהי מרץ. 
הצד החיובי של המטבע הוא שפגישות וידאו הולכות והופכות לאלטרנטיבת-מפגש מועילה, נפוצה ומקובלת ביותר, ושווה להכיר חלופה חינמית אחת או שתיים. 

אז הנה, בלי מילים נוספות, סרטון הסוקר שלל כלי וידאו-צ'אט ובוחר מתוכם את החלופה החינמית הטובה ביותר בעת הזו: 



No comments:

Post a Comment