Search This Blog

Sunday, January 16, 2022

איך נפטרים מהקובץ hiberfil.sys בחלונות 10 ?

חלונות 10, כמו קודמותיה, נוטה להתנפח לה אט-אט ככל שהיא מתבגרת, וכך שוב מצאתי עצמי מתמודד עם דסקטופ שנעלם לו קצת מרחב אחסון בעקבות עוד עדכון חלונאי זללן במיוחד. התהליך של איתור תופשי המקום וההכרעה מה לפנות מוכר לכל מי שעובד עם חלונות ודואג להפריד בין מחיצת הנתונים למחיצת הסיסטם. ומה שעצוב הוא כמובן שמרחבי אחסון שפעם נחשבו כאילו שיספיקו לכל חיי מערכת-ההפעלה, הולכים ומתגלים כלא מספקים (כן, חלונות 10 מייצרת משברים גם עם מחיצה של יותר מ-100GB). 

במילים אחרות, בן-אדם קם בבוקר, ומתברר שבמחשב שבדרך שגרה יש בו כ-15 GB פנויים במחיצת הסיסטם, אין מקום פנוי בכלל. מה עושים ? מחפשים קודם כל להיפטר ממספיק קבצי-זבל או מיותרים כדי שהמחשב יחזור לתפקד בצורה סבירה, ואפשר יהיה להמשיך ולפנות מקום. 

אלא מה? מחיקת הקבצים בתיקיית windows\temp לא הועילה. והבן-אדם בכל זאת רוצה לעשות עוד דברים עם הבוקר שלו. שיטוט מהיר בכונן הסיסטם מגלה את hiberfil.sys. בדסקטופ, כן? אני יודע שיש אנשים שאוהבים לשלוח את המחשב שלהם לשינה, אבל אני מחזיק באסכולת 70% מהתקלות קורות בכיבוי/הדלקה, אז עדיף לא לשלוח לשינה, ומכאן שעבורי הקובץ מיותר לגמרי. 

אז איך נפטרים מhiberfil.sys בחלונות 10 במהירות ? 
פותחים cmd במצב מנהל-מערכת, ומקלידים - 
powercfg -h off
הפקודה גם מבטלת את אפשרות ההיברנציה של חלונות, וגם מוחקת את קובץ hiberfil.sys. 

ועכשיו, כשיש מספיק מרחב מחיה, אפשר  להתחיל לצוד את מרחב-האחסון האבוד. 

(ואם נורא רוצים להחזיר את ההיברנציה? powercfg -h on).

לקריאה נוספת

No comments:

Post a Comment