Search This Blog

Sunday, July 26, 2020

המיקרופון הפסיק לעבוד בעקבות עדכון חלונות 10

זה נדמה שרק אתמול כתבתי על לפטופ שהפסיק להכיר את המוניטור החיצוני בעקבות עדכון חלונות כלשהוא, והנה מגיעה התקלה הבאה בעקבות עדכון של חלונות 10 (שוב - לא עדכון משמעותי במיוחד). כלומר, בסופו של תהליך, זה מה שהבנתי שקרה. מאחר והתקלה היתה מעט מוזרה להבנה ולקח לי יותר זמן ממה שהיה צריך לקחת להבין מה קרה ולתקן, חשבתי שכדאי לתעד, למרות הדמיון לתקלה הקודמת. 

הכל התחיל כשרעייתי פנתה אליי בתלונה מוזרה - פתאום הפסיק לעבוד לה המיקרופון. בעידן הזה של התנהלות בעולם באמצעות זום, מיקרופון שמפסיק לעבוד זו תקלת production שמחייבת מענה מיידי. 

ניגשתי למחשב. מאחר והתלונה התחילה בנוסח שלא שומעים בזום אז כמובן בדקתי בתחילה את ההגדרות של זום. לאחר מכן עברתי להגדרות צליל של חלונות. זה נראה שהמיקרופון תקין.  אבל בשלב הבא קל היה לראות שבאף תוכנה לא שמעו את המיקרופון.

חשוב להעיר כאן שקל מאוד להסתבך עם הגדרות האודיו , בגלל שכיום נפוץ מאוד שיש בלפטופים יותר מאופציה אחת לסאונד  (לפעמים הרבה יותר) ולכן צריך  לדייק ולהבין במה מדובר. בנוסף, במסגרת הבדיקות, אני ממליץ להשתמש בכל פשוט וסטנדרטי לבדיקת המיקרופון (אני בודק עם אפליקציית המצלמה שמגיעה עם חלונות). 

בשלב הזה הבנתי שזה שוב תרחיש של או שהחומרה נדפקה או שהדרייבר נדפק. והחשוד המיידי באקו-סיסטמה של חלונות 10, למרבה הצער, הוא שהדרייבר נדפק איכשהוא בעקבות עדכון תוכנה. 

ולכן בדקתי מי היצרן של מנהל ההתקנים והורדתי את התוכנה המתאימה(דרייבר) מאתר היצרן והתקנתי מחדש.

(בהקשר של המחשב של רעייתי - כמו הרבה מאוד לפטופים - הורדתי מאתר ריאלטק. והתקנתי מחדש). 

כמקובל במחוזות חלונות, נדרשו כמה אתחולים: 

ריבוט אחד (להסרה) ועוד אחד (אחרי התקנה... לא ברור לי אם זה באשמת ריאלטק או באשמת חלונות). 

והמיקרופון חזר לעבוד !!!!

המסקנה? אם חומרה מפסיקה לעבוד בסביבת חלונות, השלב הראשון אחרי הבדיקות הבסיסיות, הוא לבדוק אם יש במקרה מיתאם בין הפסקת-העבודה לבין עדכון שוטף של חלונות 10... 


No comments:

Post a Comment